31:a

Vet att jag lovade favoriterna från HM, och jag lovar, det kommer!!

Tills dess tänke jag bjuda på de här bootsen jag såg inne på DinSko idag:

image10

Älskar den här färgen och modellen, 
nackdelarna är att man måste ha ett par rejäla sockor på sig för de har inte något foder,
och att det inte är äkta skinn. Men sånt går att leva med för ett par av dessa för ca 500 kr.

det var en solig dag när mormor gick bort..

Tänkte vara lite personlig och sentimental och faktist berätta att min Mormor Anna gick bort idag... jag vet inte men jag känner mig väldigt lugn och sansad. Kanske är det för att man vet att man inte kan göra något... och att hon somnade in för gått på ett lugnt sätt och hemma. Det hade vart ännu hemskare att veta att hon kämpade för sitt liv än att bara lugnt och stilla somna in. Iallafall, Vila i Frid Mormor.

Återkommer senare ikväll med ett Kollage på mina HM favoriter till hösten just nu , take care

Save or spend?

Tänkte köra en "Save or spend" igen.. :))
Denna gång står det mellan en klänning från Marchesa för ca 29 250 kr eller den från asos.com för 500 kr. Denna gång väljer jag "Save" delvis för priset, delvis för att jag tycker den från Marchesa känns lite 'tantig' med sina broderier och den från asos känns fräschare med sina 'kristaller'.

Marchesa ca 29 250 kr                                           asos.com ca. 500 kr

 image8 image9


 

get the look from..

Fann den här söta klänningen på asos.com för ett tag sedan, sen kom jag och tänka på att den liknade Carrie Underwoods klänning på omlaget av Cosmo - Maj 2007. Eller vad tycker ni?

image7

0 days left until the school start

Det är lätt att man kommer in i en ond cirkel och börjar känna sig skoltrött redan från början, kanske de här sakerna livar upp en vanlig dag i skolan. För mig skulle det absolut det!

image5


Väska: Mulberry "Large Smithfield"
Almenacka: Mulberry
Penna: Mont Blanc "Greta Garbo 100 years anniversary edition"

time 2 relax

image4


Jag var jätteduktig och skrev ett jättebra inlägg, tills det då jag skulle infoga en bild... följderna vart att det blev ca 60 'pop-up-fönster' av bilder, vilket gjorde att jag var tvungen att starta om datorn. Men now i'm back!

Jag har äntligen fixat Photoshop till min data, och jag hittade den här listan när jag gled runt i andras bloggar.. 
 

Favorit filmer: Cellular (dock bara för han är med), sen har jag ingen direkt favorit, jag gillar de flesta!
Favorit färger: Jag älskar alla färger, men främst grått och beige som passar närsomhelst!
Favorit designers: Beror lite på, har ingen direkt jag faller för varje gång..
Favorit ämne: Svenska / Engelska / Juridiska ämnen
Favorit modeller: Gisele Bündchen och Alessandra Ambrosio !
Favorit stilikoner: Victoria Beckham och Nicole Richie!
Favorit tidningar: Cosmopolitan is the magazine!
Favorit affärer: H&M, Zara, Burrberry är väl de som alltid har något!
Favorit café: Fikar verkligen aldrig, men om man måste Café New York i Budapest!
Favorit resmål: Har vart lite överallt i världen så jag måste nog få lite bestänketid
Favorit böcker: Allt med Sofie Kinsella, Marian Keyes och Lauren Weisberger
Favorit tv program: Topmodel och Project Runway ger inspiration annars lite olika
Favorit jeans: Just nu mina Miss Sixty jeans, men nya jeans ska införskaffas till vintern!
Favorit motion: Basket har jag spelat nu i 8 år, därför gillar jag det.. annars dansa, cykla och tennis!
Favorit vintertrend: Lila och Grått känns helt rätt, samt alla nitar och utsvängda byxor!

(Listan kommer från Rightnow)


favortite things..

Bland det bästa som finns är självklart känslan av att ha chansen till att köpa likadana klänningar som kändisarna har. Med detta menar jag inte ha tillräckligt mycket pengar till att köpa dessa vackra känningar, utan att kunna finna dessa vackra klänningar här i Sverige. Okej egentligen på internet men ändå...


Jag menar Camerons klänning från Oscar de la Renta vore ju inte helt fel..image2 (se länk ovan)


















Vi hörs av!


tidig lördag

Okej, jag är fast! Inte ens Houdini skulle kunna få loss mig!

A.V Max armband är bara för snygga! Och till ett rimligt pris, enlig moí...

Frågan är - vilken färg! Funderar på den lila eller mörkbruna eller mörkblå..  vad tycker ni?

Det blir absolut nästa köp! Eller kanske en snygg jordgubbe från Kenneth Jay Lane?

Nu ska jag dra mig till sängs, för att få in rytmen inför skolan som startar på måndag...

Ciao!


save or spend?

Vad tycker ni? Jag bara älskar min paint-gjorda bild, men det blir ändring när pappa har köpt photoshop till mig! 

Idag står det mellan Urbanoutfitters halsband och Kenneth Jay Lane's halsband. Personligen tycker jag att U.O halsband ser plastigt ut, och så ser KJL's mycket mer verklig ut, om man ska vara kräsen. Jag väljer Spend!

Vad tycker ni? 

image1

new

Jag har haft bloggar förut där det var om mer personliga saker, men now it's time so skip the bullcrap, den här bloggen kommer att vara om mode och sådant som rör sig kring det ämnet..

Kort om mig själv, är halv ungersk och andra hälften svensk, börjar sista året på gymnasiet (finually!!) där jag går en Sam juridisk linje. Är bosatt i Sverige, men har hus i bl.a Spanien och Ungern. Som ni säkert kommer märka reser jag mycket, vilket kommer att passa den här bloggen, då alla trender verkligen kommer sist till Sverige!
Efter gymnasiet drar jag troligen till U.S.A och fortsätter mina studier där..!

Enjoy,


RSS 2.0