Travel-time!



Håller på och packar ner det sista inför resan imorgon!
Är borta till den 1 oktober, så uppdateringen kanske inte blir den bästa under den tiden.


Best fashion cover?

Vanity Fair tillsammans med Gisele Bünchen har blivit nominerade till "Best fashion cover".
Och detta med all rätt! För vem vill inte köpa det här numret nu på direkten?



I got soul but i'm not a soldier



Något som är värt att beundra är bra reklamer.
Två av mina vänner jobbar inom PR branchen med att utforma reklamer. Riktigt kul att se deras idéer.
Nike är väl ett av de stora företagen som jag tycker konstant har bra reklamer. Bra musik och bra material.

Någon av er som har en favoritreklam? Dela med er!

Önskeoutfit på hög nivå



Tisha: H&M
Kjol: Gina Tricot
Scarf: H&M
Cardigan: H&M
Skor: Forever21
Väska: Miu Miu

LIST IT!

Man får aldrig nog av listor! Roliga som seriösa, I like it! Så nu kör vi

1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga

1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?
OMG GRATTIS!!!
2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Hej taxikompisar!
3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
I want to thank you my wonderful friend FRUKTMICKAN for playing such hard defence on me.
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Tack för igår!
5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
TACK DIN MURRA :)
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
I was just gonna text u girls and say the exact samt thing
7. Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
Förbered dig på världshistoriens längsta sms.
8. Vad vill du höra mest av allt?
Skickat 2007 09 25
9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Hej sötisar.
10. Din romantiska replik?
Sexig apa.
11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Va e de för jevla stiiil lixommm gaah.

Shopinglista VT08



Jeans/byxor: Jag vill ha ett par raka jeans, gärna mellanblå. Sen har jag kikat lite på H&M's gråa byxor som är prisvärda och snygga!

Klänningar: Långärmade och mysiga ska de vara nu till hösten och vintern! Som denna jag bloggade om tidigare från H&M 07.

Kjolar: Kjolar är aldrig fel. Har inte spanat in någon speciellt. Men om man kommer över någon snygg så är det aldrig fel!

Jackor: Jag är just nu på jakt efter en trenchcoat. Har spanat in några på MQ men har inte riktigt bestämt mig än. Sen är jag ständigt på jakt efter den perfekta skinnjackan.

Skor: Jag har spanat in ett par uggs kopior hos skopunkten för 249 kr, som jag egentligen är väldigt sugen på. Sen ångrar jag mig bittert att jag inte köpte ett par lackstövlar jag såg när jag var i tyskland förra året.
Även ett par ankelboots är något som jag saknar och ett par stövlar i en annorlunda färg!

Koftor/tröjor: Koftor är A och O! En hel mängd vill jag ha! Har sett en hel del fina på BIKBOK (faktiskt) och H&M.

Väskor: Jag känner mig väldigt töntig när jag springer runt i alla väskaffärer och frågar om de har väskor med hjul. Men man är tvungen när man måste släpa runt på en lagbok dagarna i ända.
Annars är jag lite sugen på en enkel stor väska med axelrem i någon schysst färg

Blusar & Toppar: Jag älskar t-shirts. Gärna ska de vara rockiga och antingen tajta eller slappa. Gina Tricots t-shirts är perfekta, däremot är motiven på dessa i många fall tveksamma.

Huvudbonad: Jag var och kollade på en pälsmössa förra vintern men feg som jag är köpte jag aldrig någon.
Men nu när jag åker till Ungern ska jag definetivt leta efter en.

Övrigt: Spets! Jag har sett en massa bilder med folk som har en spetströja över en t-shirt eller liknande. Hur snyggt som helst! Sen är jag på jakt efter en snygg skjorta man kan ha under en v-ringad tröja!

Smink & skönhetsprodukter: En bra hudkräm och bronzing powder är det ultimata för vinterhalvåret!

Vad som bör införskaffas i någorlunda prioriteringsordning: Koftorna är ett måste. Är det något jag har ont av så är det faktist det. Sen är jackan och högt upp på prioriterinslistan.


Who owns it?

Who own's the L.V dress?
Kristen Davis från Satc eller vår sångfågel Mariah Carey?
Påminner inte den här väldigt mycket om H&M's klänning? Ni vet den med knappar och ett tunt lackskärp i midjan?
Själv tycker jag att Mariah gör det snäppet bättre med att köra barbent!


Comments!


B e a u t i f u l



När började du sminka dig?
Det var nog när jag var 12-13 år ..
Vilken var din första riktiga sminkprodukt? Mascara
Och din första parfym? Man har haft en massa olika, men min första riktigt var nog en Lacoste parfym.
Vad var din största skönhetsmiss som tonåring? Oj, vet faktist inte. Kanske för mycket smink?
Beskriv din sminkstil idag: Enkel. Jag använder aldrig foundation och liknande. Utan ytterst lite och smickrande.
Dina favoritsminkmärken: Lancome, Dior, Max Factor, Clinique
Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags? 10 minuter. Max.
Du ska ut på stan och får bara välja två produkter att sminka dig med. Vilka blir det? Bronsingpowder och mascara
Vilken skönhetsprodukt köpte du senast? En mascara från Lancome
Den dyraste produkten du någonsin köpt:
Säkert någon mascara eller något.
Ditt bästa budgettips: Var naturell! Då är du vackrast. Men ta hand om hyn med diverse krämer.
Ditt sämsta sminkköp: En glittrig svart ögonskugga från Nouba. Jättesvårt att få till det snyggt..
Och den bästa produkten som finns: En hudkräm från Spanien med olivolja. Fantastisk!
När var senaste gången du vaknade på morgonen med sminket kvar? Oj, det var ett bra tag sen. Jag avskyr att sova med smink. Man känner sig väldigt ofräsch.
Hur många läpprodukter (läppstift/läppglans) äger du, på ett ungefär? Jag hatar att ha läppstift och liknande. Så det är nog inte så många.
Din önskeprodukt: En riktigt bra hudkräm. Och en som fixar till kroppen lite grann. Och ett riktigt bra täckstift!

dagens önskan




Vit Kofta: BikBok
Gråa Byxor: H&M
Lila Väska: Asos.com
Vit T-Shirt: Monki
Lila Stövlar: DinSko

Long time ago

Dags för en lista! Var ett tag sedan:


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 -vad står det där?

"...sina beklaganden men vardock inte så till den grad..."
spännande eller hur?


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Ingenting


3. Vad var det senaste du såg på tv?

Top Model 4 (repriser)


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

Jag gissade rätt! 16.50!


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

TV:n i mitt rum


6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

När jag kom hem från skolan


7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Kollade runt lite på olika bloggar


8. Vad har du på dig?

Grå byxor och en svart lång tröja

9. Drömde du något inatt? I så fall -vad?

Ja! Det var jättekonstigt. Jag drömde att jag var ute i skogen med mina föräldrar och min hund, och så mötte vi en björn så alla fick panik och började springa. Och då började björnen jaga oss så då sprang vi in till en stations spärr (ni vet vid pendeltågen) och sen är allt lite förvirrat så jag kommer inte ihåg :)
Men det var lite otäckt. Vet att jag drömde om en björn bara för att jag såg en film där de hade en björnpäls som täcke. Hahaha


10. När skrattade du senast?

När Sofia konstaterade att hennes lugg såg ut som små antenner som stack upp.


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Några tavlor

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Nej


13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Lite annorlunda


14. Vilken var den senaste film du såg?

Sea of Love med Al Pacino


15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Oj, en hel del saker.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Jag hatar gröt.


17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Oj, det är allt för svårt.


18. Tycker du om att dansa?

Jag älskar att dansa. Jag förstår inte folk som går ut utan att dansa!


19. George Bush?

Jag tänker på en kvinna vi träffade på bussen i Los Angeles som började prata med oss om George Bush, och den helt plötsligt utbrister "Ja, hur ska de gå för era isbjörnar". 


20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Flicka: Isabel  Pojke: Philipe
Dessa är dock med stor hänsyn till min man och hans Spanska ursprung.


22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Jag gör det varje dag.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Att alla jag känner (som tidigare gått bort) finns bakom porten och väntar på mig.


24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Alla som känner sig manade!


Fierce!



Male-inspiration!
# 1 i världen på Tennis och även i mitt hjärta när man klär sig såhär :)
Riktigt classy.

New wants:





- Denna kjol är underbar! Våga bära ljusa färger även under vinterhalvåret!
- Coola graphic tees blir aldrig fel!
- Mysiga koftor att värma sig med i höstmörkret.
- Jag behöver stora väskor jag måste släpa runt på en lagbok dagarna i ända.
- Vackra eller mysiga stövlar att spatsera runt i säger man aldrig nej till!
Klänningar och tunikor får man aldrig för många av..
- Boleron har kommit tillbaka och jag älskar det!

Regn + 13 grader = Sverige




6 september men det känns som 23 november. Vilket äckligt väder.
Det är så man bara vill krypa upp i soffan med en mjuk filt, varmt thé och bara mysa framför en film.
Jag vill verkligen inte tänka på att det blir värre - nu kommer den verkliga hösten och sen även vintern med kylan.

Berättade jag förresten att jag eventuellt ska börja plugga i Spanien?
Allt beror lite på hur det ser ut nu när min kurs avslutats. Om det inte finns något annat lockande så åker jag till Málaga i början av November för att plugga där i ca 6 veckor.
Det vore riktigt kul då jag älskar Spanien. Men det är som sagt inget bestämt än.







dim all the lights

Är väl inget direkt fan av The Pussycat Dolls eller Girlicous, men när jag såg några tävlandes i Girlicous uppträda med Donna Summer's Dim all the lights så fastnade jag. Riktigt bra version.



Wishoutfit:


Nu är lottningen klar och..


AA!

Jag vet att ni är nyfikna på vem som vann tävlingen! Men håll ut!
Jag har inte hunnit lotta om det än, eftersom jag kom hem för 10 minuter sedan och dör av hunger!
Men efter maten så lovar jag att vinnaren kommer att dras!


RSS 2.0