Lightprodukter - en fara?



Hörde ett radioprogram här om dagen där de pratade med Mats-Eric Nilsson och om hans nya bok "Den hemlige kocken" där han tar upp hur livsmedelsindustrin lurar alla konsumenter...
Så jag har gjort en liten research och kommit fram till detta.. 

image42


Det finns så otroligt mycket kemikaler i våra livsmedel som ingen konsument vet om. Och i lightprodukter är innehållsförteckningen längre än de andras.

CocaCola Light har under en längre tid använts främst av tjejer som vill kunna dricka Cola utan att gå upp i vikten av sockret i den vanliga colan. Och då är ColaLight en perfekt kompensation för det.
Men ColaLight innehåller x antal fler kemikaler än vad vanlig Cola gör.
Testa själva genom att jämföra innehållsförteckningen på en Cola-Original och en Cola-Light.
Skillnaden är otroligt många E- och därefter ett par siffror.

Dessa E-nummer är framställda kemikaler så som färgämne, smaktillsatser, och mycket mer. Alltså absolut ingenting nyttigt.

I CocaCola Light så finns det Sukralos (ersättningen för vanligt socker som finns i vanlig cola) och detta framställs från vanligt Socker fast molekylerna klorenas. Alltså även detta en kemisk substans.
I CocaCola Zero så finns det Aspartam, vilket också är en ersättning för det vanliga sockret. Och  om Aspartam har det disskuterats mycket om att risken ökar för blod-, lymf- och bröstcancer.


Det förvånar mig inte att det är så många som insjuknar i cancer och alla möjliga sjukdomar. Vi vet inte vad vår mat egentligen innehåller, och om vi tar reda på det så kommer vi att se att det mesta är kemikaler.

Så tänk på vad ni stoppar i er, det ni tror är nyttigt kan vara det farligaste ni någonsin ätit...

Los Angeles - here we fucking come!

image41


Biljetterna är bokade!
21 mars till den 3 april åker jag och fyra vänner till Los Angeles för att hälsa på vår gemensamma vän, Nina.

Så vad ska man göra i Los Angeles?
Allting står här! (Engelska)

Någon som vart där förut? Ge gärna tips!









Street smart

Åh vad jag älskar när smarta saker kommer i mode! Annars är det alltid saker som inte passar till årstiden som är otroligt heta just då! Så jag tänkte bjuda på ett par smarta skor som även är rätta!

Skorna kommer från vagabond.com - tyvärr gör sig inte bilderna rätt.

   

Svarta höga: 1200
Ljusgrå: 750 kr
Svarta ankel: 1100 kr
Röda: 750 kr


Right now:

image35


RIGHT NOW;

Musik:
It dont make any difference to me - Kevin Michael, har jag lyssnat till idag.
Butik: H&M har fått in en massa fina nya saker!
Tidning: Cosmopolitan now and forever.
Land:
Eftersom vi ska boka våra Los Angeles biljetter imorgon är USA väldigt hett!
Hemsida: new.webblogg.se, annars har jag vart inne på stylesearch.com (kul sida)
Stuff: Vad ska man svara här? Vad man vill ha kanske.. hm.. jag vill ha en grå tunika från Hm.
Bok: Gömt byte - Janet Evanovich
Mobil: Gillar motorolas Razz-serie, därför äger jag en D&G telefon.
Dricka: Nu ska man dricka varma drycker.. det är mysigt. Thé eller varm choklad!
Äta:
Bantningsperioden är inne, det blir nyttiga maträtter!
Färg:
Gillar grått väldigt mycket just nu, och även lila.
Pojkvän: Ingen kommentar
Film: Härmed förklara jag er Chuck och Larry.
Saknar: Ungern
Vill ha:
Ett par nya jeans. De ska vara mörkmörkblå!
Vill ha2: Några sköna cardigans eller stora tjocka tröjor.
Vill ha3: Ett par Uggs!
Citat: "It's amazing what you can accomplish when no one cares about who gets the credit"
Sämst: Att jag aldrig blir frisk! Jag hostar 24/7, och därför kan jag inte träna!
Sämst 2: Att jag har så sjukt mycket plugg i skolan just nu
Sämst 3: Att jag inte får kommentarer på min blogg + att jag inte lärt mig Photoshop helt och hållet.
Bäst: Att vintern är här! Så nu kan man elda och tända alla levande ljus! Myys!
Bäst2: Att jag har börjat trivas i utsläppt hår :)
Bäst3: Att julen närmar sig!
Right Now: Har jag huvudvärk av all hosta, har precis badat och måste plugga engelska tills imorgon. Och är trött.

NU är vintern här..

Innan har den mest vart på gång, men nu är den här för att stanna. Snön som föll inatt har inte smält bort (än) och det var riktigt kallt utan vantar!

Så jag tänkte bjuda på en massa olika väntar. Tyvärr vart det inget kollage den här gången..

     

Tre första: asos.com
Blå tumvantar: Hm.se
Två sista: topshop.se

new loves listor


Om 10 år tror jag att jag är: Nogorlunda färdigutbildad jurist av något slag.

Jag blir lycklig av : Basket, vänner och min hund, nya saker.

Jag blir arg  när: Människor har fördomar, jag kör bil på alla andra bilister.
Jag har slutat: Konsumera Cola-Zero och är stolt.

Jag är stolt över: Att jag kan fem språk flytande och vart i X antal länder och att jag inte röker! Och att jag går sista året i gymnasiet fast jag egentligen endast skulle gått andra!

Jag är glad att: Att jag inte har ekonomiska bekymmer + en otroligt massa annat.
Efter några drinkar blir jag: Lite yr, lite trött, väldigt rolig och väldigt livad.
 
Favorit

Maträtt: Oj, jag är egentligen väldigt kräsen när det gäller mat. Men jag älskar känslan av att äta nyttigt.
Land: Ungern, Spainen, Schweiz, USA plus en massa andra

Uttryck: Lägg av, Sho, Ursäkta - notera - alla dessa är interna skämt.

TV-serie: Heroes, Prison Break.

Lögn: "Det var inte jag"

Plagg: Väskor, skor, klänningar..

Person: Farmor

Djur: Hund

Affär: H&M, Zara finner man alltid saker..

Det var inte jag som började sno den här listan från "Brunetta @ VeckoRevyn" - den här gången ljög jag faktist inte! Helt ärligt.. *taskigt läge*



PREMIÄR!

Ja nu är det äntligen premiär för mitt första "Outfit of today" inlägg!
Anledning till att jag aldrig lagt upp några bilder förut är för att jag har otroligt taskigt ljus vid min stora spegel.
Så bilderna vart aldrig bra..!
Men, efter mycket blod, svett och tårar har jag fått till det (det är därför min ytterdörr är öppen på vissa bilder)... så enjoy! :)


   

Klänning: Fått av Nina men är ursprungligen från Vero Moda
Kofta: Street One
Byxor: MQ
Stövlar: Skopunkten
Knästumpor: Åhlens
Mössa: Topshop
Halsduk: Lindex
Halsband: Ingen aning faktist..

New goes Art Deco .. or not

Hm, har länge tänkt att börja skriva lite om olika inrednings tips. Jag vet att det är en väldigt personlig sak, men lite tips och ideér skadar aldrig..

Så till att inviga mitt lilla inredningsprojekt så tänkte jag tipsa om den här supercoola sidan där du kan göra dina egna fototapeter! Hur coolt som helst!
Du kan välja bland olika stadsmotiv eller olika naturmotiv eller skicka in din egen bild och få den på tapet!
Högts upp på önskelistan den här julen!


ÄNTLIGEN - save or spend

image24
Äntligen! Efter att ha försökt ladda upp bilden i 3 dagar nu, så lyckades jag! Alltid kommer de 573638 pop-up fönsterna..!
Så, enjoy!


Dagens önskeoutfit



image23

Tröja 85 pund : Markus Lupfor - topshop.com
Jeans 1668 kr: Miss Sixty X Love Bootcut - asos.com

Ring151 kr : Asos.com
Ankelboots 455 kr  : Asos.com
Väska 303 kr: Asos.com
Mössa 59,50 kr: hm.se
Jacka 498 kr: hm.se

RSS 2.0