LOS ANGELES PART 1

Okej, jag ska lotsa er igenom vår resa men för att ni ska förstå så måste ni få lite bakgrunds information;

Under augusti månad 2007 så flyttade vår basket coach och vän, Nina till Los Angeles för att plugga PR på SMC (Santa Monica College). Mitt lag och jag hade länge pratat om att åka till USA och vad passade bättre än att åka nu och samtidigt hälsa på Nina?

Så jag, Elin, Mickis, Frida, Mickis pappa K-G och Alex bokade biljetter till Los Angeles för tiden 21/3-2/4 2008. Det Nina inte visste om var att vår gemensamme vän Alex skulle följa med, utan hon trodde att det var en tjej som heter Amanda som skulle stå där på LAX tillsammans med oss..


Den här bilden är tagen på planet från New York till L.A.
Alex sov hela resan (yes, hela vägen från Arlanda) och det är väl inget ovanligt med det? Saken var den att han sov med öppen mun i de 8 timmarna från Stockholm till NYC..
Och väl på planet till LA så somnade han igen, och han drömmer något så han får något sort ryck som gör att hela bordet framför honom flyger upp, och han skrämmer livet av passageraren som sitter brevid honom.
Ni förstår inte hur mycket jag skrattar när jag skrivet det här, för det var något bland det roligaste jag sett..


Cali home!
Japp, det var här vi bodde, alltså det är här Nina bor.
Nina delar lägenhet (2 sovrum, vardagsrum, kök) tillsammans med Claire, Alicia och Dekaya (även kallas Kiya).
Claire, är en tjej som är adopterad av rika amerikanare, som har ett eget rum och tycker i princip att hela jorden kretsar kring henne, hon pratade inte med oss för att hon var för "fin" för oss..
Och detta betyder att Alicia, Nina och Kiya delar rum, och även Kiyas pojkvän Ronald.. Och nu även vi!
Jag, Elin och Alex sov ute i vardagsrummet. Alex sov de första nätterna i en korgstol tills vi fick låna en madrass av Chis (Ninas kompis). Jag och Elin sov i deras soffa (nej inte bäddsoffa) och Frida och Mickis sov i Ninas "säng" som egentligen var en uppblåsbar madrass. Nina fick dela säng med Alicia och Turturduvorna Kiya och Ronald sov tillsammans..


fortsättning följer..

Bloggtorka av högsta grad

image162

Jag har sedan min USA resa och någon vecka innan haft en otrolig "bloggdepression", har verkligen inte haft tid eller lust att blogga. Fantasin räckte inte till alla gånger vilket försvårade skrivandet.

Men jag har tagit mig i kragen, och jag ska i nästa lägga in en massa bilder från USA så att ni får se hur underbart det var! Var bara tvungen att förklara mig lite först.. :)



 


City of Angels

Home again!
Om ni undrar varför det har vart väligt tyst här omkring (okej, tystare än vanligt) så är det för att jag har vart i L.A under 2 veckor.

Herregud vad jag har shoppat!
Min resväska jag hade med mig dit, som tro det eller ej, endast innehöll det absolut nödvändigaste!
Denna väska vart helt full!
Till och med så full att jag var tvungen att köpa en bag där nere för att få plats med allt jag handlat! Helt sjukt!

Framför allt är det skor jag har handlat - jag köpte två par Converse för 70 $ vilket idag motsvarar ca 420 kr!
Som i sig motsvarar priset för 2/3 conversesko här i Sverige!
Sen är det ett paradis för basketspelare som jag, då Sveriges utbud av basketkläder uppdateras 2 gånger per år. Och då får vi ändå betala det dubbla priset här..

Nej, sköna människor, dålig matkultur, billig shopping och ett varmt klimat är en bra sammanfattning på L.A

image161 


RSS 2.0