Första advent



Trevlig första advent!

Första advent



Trevlig första advent!

Merry Christmas, Dad

Dags för sista inlägget om tips inför julklapps shoppingen, resten av tipsen finner ni under kategorin New Tipsar.




Lila skjortan kommer från H&M och kostar 249 kr
Förklädet, perfekt för sommarens alla grilldagar eller julens bakdagar kommer från Bluebox och kostar 235 kr
Den randiga skjortan kommer också från H&M och kostar 198 kr
Ansiktskrämen från Bodyshop kostar på deras amerikanska hemsida 12 dollar
Klockan kommer från Time Force/Nadal edition och tillhör serien Limited edition och kostar 275 euro.
Slipsen kommer från H&M och kostar 69.50 kr

Santa that's my only wish this year..


Hola!
Min mamma frågade mig igår vad jag önskar mig i julklapp, så jag spenderade ett bra tag med att fundera på vad jag önskar mig.
Jag fick ändå ihop en rätt bra lista, många saker man inte vill lägga pengar på själv ..
Men jag är alltid nyfiken på vad ni önskar er, så jag tänkte såhär.

Skriv eran önskelista, så kanske det blir en lite tävling där man kan vinna en sak från sin önskelista.
Och notera, priset är i sådana fall inom rimliga gränser.




Adentro o Fuera


SPANISH EDITION


Inne
1. Vi har riktigt fint väder här nere! Ingen snö, bara solsken dagarna i ända! I like!
2. Varje dag i tidningarna står det hur mycket som helst om Sport, och inte bara "allsvenskan" utan om de flesta sporterna och även från andra delar av världen.
3. Julbelysningen här nere är otroligt vacker. Man kan inte låta bli att älska julen då.

Ute
1. De spanska affärernas kläder är alltid för korta! Hemma har jag M i de flesta tröjor, men här nere är L som en XS hemma ... alltså way to short för mig!
2. Att vattnet är iskallt. När det är jättevarmt i luften vill man ju svalka sig, men nej det är som att doppa sig i ishavet..
3. Att min klass förändras varje vecka.. Eftersom man själv får avgöra hur många veckor man vill vara här så slutar folk varje vecka .. Inte roligt alls när man gillar dem .. Men vi får ju även nya varje måndag ..

white christmas

En bror är ibland lite klurigt att ge en present till, men här nedan så finner ni saker som oftast går hem hos brorsan, eller varför inte pojkvännen din?


iPod nano - Finns lite överallt att köpa och i olika prisklasser..
Tishor - Damien Hurst för Levis finns att köpa för 55 pund hos brownsfashion.com
Parfym - Calvin Klein Eternity, finns där det säljs parfym..
Hörlurar - Från Skullcandy, 299 kr hos cdon.com
Aftershave - Från Bodyshop
Kallingar - Frank Dandy 199 kr st hos gulanstore.se

Jul jul, strålande jul.

En mamma kan man aldrig skämma bort för mycket. De skall tas hand om ordentligt, och vad passar bättre än att ge något lyxigt "ta om hand om" kit?



No7 produkter - Nu 595kr från eleven.se
Badskum och recept hur man tillverkar badskum hemma - 18 dollar philosophy.com
Voluspa doftljus - 599 kr assesora.se
Massage eller liknande - Från 400 kr hos liveit.se
Armband från Mawi - 349 pund från Netaporter.com

La vida loca

Tänkte bjuda på lite bilder härifrån Spanien och Málaga. Enjoy! :)

     

Inne och Ute - SPANISH EDITION


SPANISH EDITION


Inne
1.
Vädret här nere är så mycket bättre än hemma i Sverige. Jag är så glad!
2. Alla billiga kläder som finns här! Bershka och Stradivarius I like!
3. Alla är hjälpsamma och trevliga, inte som Sverige under vinterhalvåret där folk gör sig osynliga.

Ute
1.
Mina tidiga mornar. Vaknar 06.15 för att åka till skolan och detta beror på .. (se punkt nr 2)
2. Kommunikationerna. Bussarna kommer var 13:e minut. Men du vet inte när det börjar.. fantastiskt.
3. Mycket är dyrt här. Matpengar kastas bort trots att man inte köper mycket.

Quote of the day;

"It's not a question of opting for quantity or quality, you go for what there is, you play what you can play. There is no alternative but to play. Nothing more, nothing less."


Och kommer från min favorit Rafael Nadal, och jag tycker att han har helt rätt. Vamos Rafa!

nu är det jul igen ..

I alla fall snart. Därför kör jag min årliga julklapps-akuten. Denna gång hjälper jag er med presenter till er syster, eller kanske en vän. Hoppas ni får någon inspiration.



BH & Trosor - H&M.se 129 kr respektive 69:50 kr
Satc-the movie - 189 kr hos cdon.com
Laptop fodral i olika färger - 399 kr Accesora.see
Bok; Babbeldrottningen - 39 kr hos bokia.se
Tofflor man kan värma i micron - 225 kr hos bluebox.se
Böckerna; I värsta fall, Dejta eller dumpa: 145 kr respektive 105 kr från bluebox.se
Läppbalsam: 39 kr från bluebox.se

Internet CHECK!



Äntligen äntligen äntligen! Internet är fixat!
Scheesus vad det här landet är efter rent tekniskt. Inte att leka med.

Idag är det soligt och fint här. Bättre än när jag kom iaf. Då var det som att kliva ut i en swimmingpool. Helt ärligt.

Har inte hunnit ladda upp några bilder än, men det kommer! Bilden ovan är från 2006.
Ska försöka logga in lite senare (om internet vill) och bjuda på lite bilder!

Hola!

Snart har en vecka gått. Och en sak kan jag konstatera. Det här landet ligger väldigt mcket efter teknikmässigt.
Har inte fått igång något internet utan lånar en data nu.
Men jag ska försöka fixa det tills på måndag! Då ni! Ska ni få full redogörelse.

Tills dess. Håll ut!


RSS 2.0