Shoppingvanor

Fann den här utmaningen hos Stina, gör den ni också!



1. Hur mycket slösar du ungefär i månaden på kläder, smink och skor?
Det varierar. Jag är duktig på att bara köpa det jag vill ha, men ibland så slinker det ner ett par impulsköp. Men vad kan det röra sig om.. kanske 500 kr per månad när det gäller kläder.
Skor och smink - det köper jag inte ens varje månad.

2. Dyraste plagget/skorna du köpt?
Det är nog min vinterjacka för 6500 (fjällräven) och mina skor för ca 2000 kr

3. Bästa fynd i år?
Iår? Jag fyndade en massa när jag var i Los Angeles, mycket sportkläder vilket är snordyrt här men lika billigt som basplagg på H&M där.

4. Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?
En mörkblå sidenklänning från Gina Tricot.

5. Hur många par skor har du hittills köpt under 2008?
Vad kan det vara, 5-6 par kanske

6. Om jag gav dig 1 000 kronor, vad skulle du köpa för dem?
Något snyggt höstplagg!

7. Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?
Jag är jättenöjd med min jacka från Fjällräven (nej inte "boll" modellen) så jag skulle kunna betala upp emot ca 6000 kr för en bra vinterjacka

8. Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shopping runda, för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?
Nej, bara när det gäller julklappar ;)

9. Spara eller slösa?
Spara! Fast jag är nog mer av en slösare :p

10. Dina fem senaste köp?
1. En cardigan från Åhlens
2. Två linnen från Gina Tricot.
3. Örhängen från Gina
4. En grön cardigan från H&M
5. Örhängen och halsband från H&M

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0